Loading...

اخبار

10 پیش‌بینی برای آینده علم رباتیک در سال‌های آتی

نوشته شده در : 2016/12/26 - 00:00
یک مسئله مثل روز روشن است: علم رباتیک به زودی نقشی تعیین کننده را در کسب و کارها و به طور کل، زندگی ما انسان ها ایفا خواهد کرد.

در همین رابطه، اخیراً شرکت تحقیقاتی International Data Corp و یا به اختصار IDC پژوهش هایی را در این زمینه انجام و 10 پیش بینی خود را در خصوص آینده علم رباتیک در سال 2017 و سال های بعد از آن ارائه کرد. در این لیست، به موارد جالبی اشاره شده است که اگر به واقعیت تبدیل شوند، تاثیر چشمگیری بر کسب و کارهای و جامعه خواهند داشت.
 
جینگ بینگ ژانگ، از مدیران ارشد مرکز IDC در این خصوص عنوان می کند:

پیشرفت های تکنولوژیکی در حوزه های هوش مصنوعی، دید کامپیوتری، ناوبری، سنسورهای MEMS و تجهیزات نیمه هادی منجر به توسعه و تولید ربات هایی خواهد شد که با ویژگی هایی همچون کارایی و قابلیت های فراوان، استفاده راحت و مقرون به صرفه بودن می توانند در صنایع و حتی کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار گیرند.

وی در ادامه افزود :

ربات ها موجب شتاب بخشیدن به نوآوری خواهند شد و بدین ترتیب، الگوی عملیات های تجاری در بسیاری از صنایع را برهم خواهند زد. پس باید شرکت ها را ترغیب کرد تا از این علم استقبال کرده و ارزیابی هایی را در خصوص این مسئله که چگونه علم رباتیک می تواند از طریق افزایش کیفیت و بهره وری عملیاتی، موجب برتری آن ها در رقابت با سایر کمپانی ها شود، انجام دهند.

 

حال ژانگ، 10 پیش بینی در خصوص آینده علم رباتیک را ارائه کرده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.
 
1. رشد مدل کسب و کار"ربات به عنوان یک سرویس": تا سال 2019 میلادی، 30 درصد از کاربردهای سرویس های تجاری رباتیک، در قالب مدل کسب و کار ربات به عنوان یک سرویس (RaaS) خواهد بود که این امر منجر به کاهش هزینه های مربوط به بکارگیری ربات ها خواهد شد.
 
2. ظهور افراد و مشاغلی تحت عنوان مدیر ارشد بخش رباتیک: تا سال 2019 میلادی، 30 درصد از سازمان های بزرگ دنیا، شغلی را تحت عنوان مدیر بخش رباتیک خواهند داشت که به طور خاص بر روی ربات ها متمرکز خواهد بود.
 
3. بوجود آمدن یک بازار رقابتی رباتیک: تا سال 2020 میلادی، شرکت های تولید کننده زیادی به بازار خواهند آمد و سازمان ها گزینه های زیادی را برای خرید و استفاده از ربات ها، پیش روی خود خواهند دید.
 
4. بروز بحران بیکاری: تا سال 2020 میلادی، رشد علم رباتیک منجر به تشدید رقابت استعدادها برای تصاحب مشاغل خواهد شد و حدود 35 درصد از آن هایی که شغلشان به این حوزه مرتبط است، از کار بیکار خواهند شد.
 
5. به وجود آمدن قوانین و مقررات جدید: تا سال 2019 میلادی، دولت ها قوانین و مقررات جدیدی را مختص حوزه رباتیک وضع خواهند کرد تا علاوه بر حفظ امنیت شغلی، به نگرانی هایی در خصوص امنیت و حفظ حریم شخصی پایان دهند.
 
6. تولید انبوه ربات های نرم افزاری: تا سال 2020 میلادی، 60 درصد از ربات ها برای فعالیت خود به نرم افزارهای مبتنی بر فضای ابری وابسته خواهند بود که این امر منجر به شکل گیری بازار فضای ابری رباتیک در آینده خواهد شد.
 
7. ظهور ربات های کمک‌کار: تا سال 2018 میلادی، 30 درصد از ربات های جدید به گونه ای کار خواهند کرد که سرعت آن ها سه برابر سریع‌تر از ربات های امروزی خواهد بود و انسان ها می توانند با امنیت بیشتری کنار آن ها کار کنند.
 
8. بازگشت روبونت (RoboNet) هوشمند: تا سال 2020 میلادی، 40 درصد از ربات های تجاری به یک شبکه ای از هوش به اشتراک گذاشته شده، متصل خواهند بود که منجر به افزایش کارایی 200 درصدی ربات ها خواهد شد.
 
9. افزایش استفاده از ربات ها در خارج از محیط کارخانه ها: تا سال 2019 میلادی، 35 دردص از سازمان های بزرگ دنیا از ربات ها برای عملیات های جابجایی خود استفاده خواهند کرد.
 
10. رباتیک برای تجارت الکترونیک: تا سال 2018 میلادی، 45 درصد از شرکت های بزرگ فعال در حوزه تجارت الکترونیک، از سیستم های مبتنی بر عمل رباتیک برای انجام عملیات های مربوط به انبارداری و تحویل کالاهای خود استفاده خواهند کرد.
 

دسته : تکنولوژی منبع : techshot بازدید : 1839
برچسب ها : ربات

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!