Loading...

اخبار

نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 3

نوشته شده در : 2017/05/17 - 00:00
لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 3 جزو یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار و رقیب اصلی مک بوک‌های اپل به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ نسبت به مک‌بوک باریک‌تر، سبک‌تر و بسیار قدرتمندتر است.
لپ‌تاپ Zenbook 3 از توان پردازشی بسیار بالایی بهره می‌برد و به دلیل وزن سبک، حمل آن نیز بسیار آسان خواهد بود.
با این وجود ممکن است این لپ‌تاپ نیز همانند هر دستگاهی، دارای معایبی باشد. در ادامه با آی‌تی رادار همراه باشید تا به نقد و بررسی لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 3 بپردازیم.ه جرات می‌توان این گونه بیان کرد که در بین لپ‌تاپ‌های ویندوزی، ایسوس Zenbook 3 توانایی رقابت با مک بوک اپل را دارد. این لپ‌تاپ نه تنها از مک بوک سبک‌تر و باریک‌تر بوده بلکه از پردازنده قدرتمندتر و حافظه رم بیشتری نیز بهره می‌برد. Zenbook 3 در سه رنگ‌بندی مختلف نقره‌ای، رزگلد و آبی رویال عرضه می‌شود. همچنین لوگو و لبه‌های آن به رنگ طلایی است. از نکات قابل توجه این لپ‌تاپ می‌توان به باریک‌ بودن حاشیه صفحه نمایش به خصوص در دو طرف آن اشاره کرد.

مک بوک‌های اپل به دلیل وزن فوق‌العاده سبک خود شهرت بالایی دارند این در حالی است که Zenbook 3 از وزن پایین‌تری نسبت به مک بوک بهره می‌برد. حمل این لپ‌تاپ 950 گرمی هیچ گونه فشاری بر کاربر وارد نخواهد کرد. بنابراین در صورتی که سبک بودن لپ‌تاپ جزو یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید برای شما محسوب می‌شود، می‌توانید لپ‌تاپ Zenbook 3 را نیز در اولویت‌های خود قرار دهید. ایسوس Zenbook 3 به پردازنده Core i7، حافظه ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی، باتری با ظرفیت 40 وات ساعت و رم 16 گیگابایت مجهز است. چنین مشخصات فنی رده بالا برای یک لپ‌تاپ فوق‌العاده باریک و سبک یک دستاورد بسیار چشمگیر به حساب می‌آید.
به طور قطع خنک نگه داشتن قطعات الکترونیکی دستگاه جزو یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی به حساب می‌آید، که هر سازنده لپ‌تاپ کامپکت با آن مواجه است. فن خنک کننده این لپ‌تاپ تنها 0٫3 میلی‌متر ضخامت دارد. لپ‌تاپ Zenbook 3 نیز همانند سایر لپ‌تاپ‌های کامپکت در هنگام شارژ باتری و یا انجام کارهای سنگین گرافیکی داغ می‌شود. بر طبق گفته‌های کمپانی ایسوس، با شارژ کامل Zenbook 3 می‌توان 9 ساعت از این لپ‌تاپ استفاده نمود. همچنین لازم به ذکر است که شارژ کامل این لپ‌تاپ 2 ساعت به طول می‌انجامد.

بر طبق آزمایشات انجام شده، پس از پخش آنلاین یک ساعت ویدئو در 3 Zenbook، 17 درصد از شارژ باتری آن کاهش یافت. در حالی که با انجام چنین عملی در مک بوک تنها 6 درصد از شارژ باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
بنابراین لپ‌تاپ Zenbook 3 از باتری با ظرفیت بالا برخوردار نیست. این لپ‌تاپ از یک پورت USB نوع C بهره می‌برد که شارژر نیز به این پورت متصل می‌شود. با خرید این لپ‌تاپ یک رابط نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که با اتصال آن به پورت USB نوع C به  پورت‌های USB نوع C، HDMI و 3 USB دسترسی خواهید داشت.

از برتری‌های مک‌بوک نسبت به 3 Zenbook می‌توان به صفحه نمایش آن اشاره کرد. 3 Zenbook از صفحه نمایش غیر لمسی 12٫5 اینچی با رزولوشن 1080 X 1920 بهره می‌برد در حالی که مک بوک به صفحه نمایش Retina 12 اینچی با رزولوشن 1440X  2304 مجهز است. به طور قطع صفحه نمایش مک بوک نسبت به 3 Zenbook واضح‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد. این تفاوت در هنگام کار با لپ‌تاپ در روشنایی زیاد و همچنین هنگام ویرایش تصویر قابل تشخیص خواهد بود.

لپ‌تاپ Zenbook 3 به چهار بلندگوی Harman Kardon مجهز است. بدین ترتیب از کیفیت صدای مطلوب نیز بهره می‌برد.

پ‌تاپ Zenbook 3 با ارائه مشخصات فنی رده بالا نظیر پردازنده i7، رم 16 گیگابایت، سرعت عملکرد عالی، طراحی زیبا و کیفیت صدای مطلوب در دسته لپ‌تاپ‌های پریمیوم قرار می‌گیرد. به طور قطع چنین مشخصاتی به همراه وزن سبک آن جزو برتری‌های این لپ‌تاپ نسبت به مک بوک اپل به حساب می‌آیند.
از سوی دیگر باتری، صفحه نمایش و سیستم عامل مک بوک تجربه کاربری بهتری را نسبت به ایسوس Zenbook 3 در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در حال حاضر لپ‌تاپ ایسوس Zenbook 3 با قیمت 1٫599 به فروش می‌رسد. قیمت مک بوک و ایسوس Zenbook 3 تقریبا مشابه است. بنابراین انتخاب هر یک از آن‌ها کاملا به نیاز کاربر از یک لپ‌تاپ بستگی دارد.
 
دسته : نقد و بررسی منبع : naghdestan بازدید : 1990
برچسب ها : نوت بوک ایسوس

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!