Loading...

اخبار

خرید ssl برای دامنه های IR چگونه است

نوشته شده در : 2020/04/21 - 00:00
در این مقاله قصد داریم با خرید گواهینامه SSL برای دامنه های IR صحبت کنیم. با توجه به مبحث مورد نظر ابتدا به سراغ تعریفی در مورد دامنه خواهیم رفت سپس در مورد دامنه ی IR توضیح داده خواهد شد. در ادامه به سراغ خرید ssl برای سایت می رویم که ابتدا ماهیت این گواهینامه امنیتی را بررسی خواهیم کرد، پس از آن انواع مختلف آنرا توضیح خواهیم داد.

دامنه چیست؟

در پاسخ به سوال دامنه چیست باید بگوییم که دامین در واقع همان آدرسی می باشد که ما را به سایت مورد نظر هدایت می کند. یعنی همان آدرسی که ما در قسمت آدرس بار مرورگر وارد می کنیم. در زبان عامیانه به این نشانی، ادرس اینترنتی نیز گفته می شود.
 

حال موضوعی که برای بررسی به سراغ آن خواهیم رفت در حوزه دامنه های IR می باشد.

دامنه IR

در قرارداد های جهانی هر کشور می تواند برای خود آدرس های اینترنتی با پسوند کشور داشته باشد. برای مثال کشور ایران می تواند دامین های مختلفی با پسوند IR داشته باشد. این تکنیک باعث می شود با یک نگاه به دامنه متوجه شوید که مربوط به چه کشوری است.

 

حال بایستی در مورد خرید ssl برای سایت توضیحاتی دهیم.

SSL چیست و انواع آن

در تعریف SSL چیست می توان گفت زمانی که شما صفحه ی html را باز می کنید اطلاعاتی را که رد و بدل می شود بدون هیچ رمزگذاری می باشد. در این صورت فعالیت های شما در آن سایت قابل رویت و سرقت کردن می باشد.
 

با توجه به این مورد برای امن کردن ارتباط شما با وب سایت آن را رمزگذاری می کنند که این مورد توسط گواهی ssl برای سایت انجام می شود.

مراحل خرید ssl برای یک وب سایت

با توجه به اینکه رابطه ی امن بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده یکی از مهمترین موارد در امنیت وب سایت ها به حساب می آید، خرید SSL برای سایت جزو اولین اقدامات در امنیت آن می باشد. برای خرید گواهینامه امنیتی ssl بایستی از طریق وب سایت ارائه دهنده آن اقدام کرد. لازم به ذکر است که اعتبار این مدرک بسیار مهم است. کاربرد اصلی این گواهینامه این است که اطلاعات رد و بدل شده بین سرور و بازدید کننده سایت شما را بصورت رمزنگاری شده انجام می دهد و امکان هک و حمله به اطلاعات بسیار پایین است.
 

مراحل تهیه SSL

ایجاد CSR (certificate signing request)

ابتدایی ترین مرحله برای خرید ssl برای سایت در خواست CSR می باشد، که در داخل وب سرور درخواست می گردد. پس از ایجاد csr در داخل سرور همراه با کد csr یک کدی به نام private key نیز ایجاد می شود که نباید آن را برای مرکز ایجاد گواهی ssl ارسال کنید. زیرا در صورتی که کلید خصوص فاش گردد گواهی خریداری شده هیچ تاثیری بر روی امنیت ترافیک و درخواست های موجود بر روی وب سایت ندارد.
 

پس از این مرحله درخواست csr ایجادی بر روی وب سرور به همراه اطلاعات ایجاد csr به مرکز ایجاد گواهی ssl ارسال می گردد، در این مرحلهبا توجه به نوع گواهی ssl درخواستی (که بعدا به صورت کامل در مورد آن توضیح داده خواهد شد)، برای شما گواهی امنیتی صادر می گردد.

سپس آن گواهی برای شما ارسال می گردد و گواهی بر روی وب سرور به همراه کلید خصوصی موجود نصب می گردد.

پس از نصب گواهی برای مطمئن شدن از نصب صحیح و درست گواهی ssl خریداری شده در مرورگر خود در کنار آدرس بار بایستی قفل سبز رنگ مشاهده گردد.

چه SSL ی برای دامنه های IR صادر میشود

در خرید ssl برای سایت های با پسوند IR بایستی ابتدا با توجه به نوع نیاز خود و بودجه ای که موجود می باشد اقدام نمایید

انواع ssl

در زیر نمونه هایی از انواع گواهی ssl برای شما اورده شده است

  • گواهی DV SSL یا گواهی تایید نام دامنه
  • گواهی OV SSL یا گواهی تایید شرکت
  • گواهی EV SSL یا گواهی نامه تایید شرکت به همراه نواری در کنار آدرس بار که بایستی به همراه نام شرکت باشد.

حال بایستی با توجه به نوع نیاز خود گواهی مورد نظر برای شرکت خود را خریداری نموده تا مراحل نصب برای شما پیگیری گردد. گواهی ssl را می توان به دو نوع standard و wildcard تقسیم کرد.
 

گواهینامه SSL Wildcard

با توجه به اینکه تعریف گواهی ssl استاندارد در پیشتر آمد بایستی برای گواهی wildcard تعریفی ارائه گردد.

گواهی wildcard نوعی از گواهی است که شما با خرید این نوع ssl برای سایت خود می توانید برای تمامی سابدامنه ها نیز آنرا بدون پرداخت هزینه فعال کنید. اما برای دامنه IR هر کدام از این گواهی ها را با توجه به نیاز خود می توانید تهیه بفرمایید.

 

دسته : تکنولوژی آموزشی نرم افزار منبع : ویرگول بازدید : 971
برچسب ها : سرور

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!