Loading...

اخبار

تولد بیست و هشت سالگی تلفن همراه در ایران

نوشته شده در : 2022/08/11 - 00:00
بیست و هشت سال پیش، در تاریخ نوزدهم مرداد 1373، اولین سیم‌کارت در ایران واگذار شد.
در سال 1373، برای اولین بار با واگذاری چهار سیم‌کارت به نهاد ریاست جمهوری، صنعت تلفن‌همراه در ایران پا به عرصه وجود گذاشت. به همین مناسبت، نوزده مرداد در ایران، روز «ارتباطات سیار»، نام گرفته‌است. 
فناوری تلفن همراه در ایران، اولین بار با برپایی 24 سایت BTS و ایجاد ظرفیتی به اندازه 9200 خط تلفن همراه، آغاز شد. به دنبال ایجاد بستر و ظرفیت‌سازی، چهار خط سیم‌کارت به نهاد ریاست جمهوری واگذار شده و فناوری تلفن همراه، رسما در ایران شکل گرفت. از آن پس، شرکت مخابرات ایران، ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای بهره‌وری شهروندان تهرانی از شبکه‌های تلفن همراه را در دستور کار خود قرار داد.
با پا گرفتن این صنعت در ایران، موضوع خصوصی‌سازی سیم‌کارت‌ها مطرح شد و تعداد انگشت‌شماری شرکت برای ارائه سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری، شروع به فعالیت کردند. 
هم‌اکنون این صنعت در ایران وارد بیست و هشتمین سال خود شده‌است و دیگر داشتن یه خط تلفن همراه برای کاربران ایرانی، یه رویا به شمار نمی‌آید. 
تلفن همراه

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!