Loading...

اخبار

برترین هاردهای اکسترنال توشیبا

نوشته شده در : 2022/08/11 - 00:00
اگر در خرید هارد دیسک، تجربه کافی ندارید و از مشخصات فنی یک هارد دیسک خوب، بی‌اطلاع هستید، لطفا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.
در یکی از نقد و بررسی‌های جامع سایت فیلیشا، کارت‌گرافیک‌های برتر سال 2022 را معرفی کردیم. در این مطلب، نقد و بررسی جامع یکی دیگر از تجهیزات سخت‌افزاری را خواهیم داشت. 
هاردهای اکسترنال یا خارجی، هارد دیسک‌هایی هستند که به طور مستقل از کامپیوتر، قابل حمل هستند. این هاردهای خارجی، دارای ظرفیت بالاتری در مقایسه با هاردهای داخلی هستند و می‌توانید محتوای آنها را روی دستگاه‌های مختلف مشاهده کنید. اما در کنار مزایای گفته شده، این هارد دیسک‌های خارجی در مقایسه با نوع داخلی آن، معایبی هم دارند. در مقابل ضربه مقاوم نیستند و در صورتی که با آب تماس داشته‌باشند، احتمال خرابی آنها وجود دارد. 
با در نظر گرفتن تمام این مزایا و معایب، هارد دیسک‌های خارجی در بازار جایگاه مخصوص به خود را دارند و بسیاری از افراد برای ذخیره فیلم و عکس‌های خود در حجم بالا، به آنها رو می‌آورند. 
هارد اکسترنال
شرکت ژاپنی «توشیبا» به عنوان یک صاحب‌نام در زمینه تولید هارد دیسک‌های خارجی، مدل‌های هارد دیسک با ظرفیت‌ها و ویژگی‌های متنوعی وارد بازار کرده‌است. این شرکت با خرید تجارت هارد دیسک «فوجیتسو» به طور رسمی وارد حوزه تولید هاردهای خارجی شده‌است. 
هنگام خرید هارد اکسترنال، به مشخصه‌های فنی‌ای از قبیل سرعت چرخش و همچنین حداکثر سرعت خواندن و نوشتن باید توجه داشت. دیگر مشخصه سخت‌افزاری مهمی که توسط برخی کاربران نادیده گرفته‌می‌شود، قابلیت اتصال به درگاه USB سازگار با دستگاه شماست. به عنوان مثال اگر دستگاهی با پورت USB 3.2 دارید، هاردی که صرفا سازگار با درگاه USB 2.0 باشد، به کارتان نخواهد آمد. شایان ذکر است که تمامی هاردهای خارجی ارائه شده توسط توشیبا، در این مشخصه‌های فنی با یکدیگر مشابهت دارند. 

هارد اکسترنال Toshiba مدل Canvio Ready
این هارد در رنگ مشکی و ظرفیت‌های 1، 2 و 4 ترابایتی عرضه می‌شود. توشیبا ویژگی منحصر به فرد «آنتی شوک» بودن را در این نوع از هاردش تعبیه کرده‌است. حسگرهای ویژه‌ای در آن جاسازی شده‌اند که در صورت تشخیص ضربه، جریان برق هارد را قطع می‌کنند تا اطلاعات دچار خرابی نشود. در بدنه این هارد، ترکیبی از رنگ‌های مشکی مات و براق به کار رفته و به آن، ظاهری زیبا و شکیل بخشیده‌است. 
هارد اکسترنال

هارد اکسترنال Toshiba مدل Canvio Gaming
کاربرد هاردهای اکسترنال تنها محدود به ذخیره فیلم و عکس با حجم بالا نیست. بلکه آنها در زمینه گیمینگ هم کاربرد دارند. شرکت توشیبا این مدل هارد را مختص گیمرها ارائه کرده‌است. برخلاف اکثر هاردهای موجود در بازار که با فرمت NTFS عرضه می‌شوند و برای اتصال آنها به کنسول بازی، باید به فرمت exFAT تبدیل‌شان کرد، این هارد از همان ابتدا در فرمت exFAT، عرضه می‌شود. 
هارد اکسترنال
هارد اکسترنال Toshiba مدل Canvio Flex
برخلاف دو مدل معرفی شده قبلی که مشکی بودند، این هارد به رنگ نقره‌ای طراحی شده‌است. قابلیت متمایزکننده این نوع هارد، سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف است. دو کابل با درگاه‌های USB-A و USB-C به همراه این هارد به خریدار داده می‌شود تا بتواند به راحتی هارد خود را به تبلت یا موبایلش متصل کند. علاوه بر مزیت گفته شده، رنگ نقره‌ای مات این هارد هم به آن ظاهری زیبا بخشیده‌است. 
هارد اکسترنال
هارد اکسترنال Toshiba مدل Canvio Basic
یک گزینه مناسب و اقتصادی براساس بودجه شما. مدل‌های با ظرفیت پایین آن، قیمت بسیار مناسبی دارند و برای کسانی که به دنبال خرید هارد دیسک برای مصارف  معمول هستند، انتخاب خوبی به شمار می‌آیند. این هارد هم مانند دو مدلی که در ابتدا معرفی شدند، در رنگ مشکی عرضه می‌شود و ظرفیت‌های موجود برای آن، 1، 2 و 4 ترابایت هستند. 
هارد اکسترنال
هارد اکسترنال Toshiba مدل Canvio Advance
برخلاف تمامی مدل‌های دیگر که تنها در یک رنگ واحد تولید می‌شدند، این نوع از هاردهای توشیبا، در چهار رنگ مختلف مشکی، قرمز، سفید و آبی فیروزه‌ای تولید شده و دست خریداران را در انتخاب ظاهر و طرح هارد دیسک، باز می‌گذارد. علاوه بر رنگ‌بندی ویژه و خاص آن، ظاهر زیبا و جمع و جوری دارد و با ابعاد کوچکی که دارد، می‌توانید به راحتی آن را با خود حمل کنید. 
هارد اکسترنال

 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!