Loading...

اخبار

تحقیقات انگلیس درباره سرویس‌های ابری

نوشته شده در : 2022/09/28 - 00:00
سازمان رسانه‌های دیجیتال انگلیس موسوم به آفکام درباره برخی شرکت‌های فناوری آمریکایی مثل گوگل و مایکروسافت تحقیق می‌کند. این سازمان قرار است درباره سرویس‌های ابری این شرکت‌ها تحقیق کند تا مبادا قانون آنتی‌تراست یا ضد انحصارگرایی را نقض نکرده باشند.
در حال حاضر سه شرکت مهم دنیا در زمینه سرویس‌های ابری عبارتند از آمازون، گوگل و مایکروسافت؛ و به همین خاطر نگرانی‌هایی درباره رقابت سالم این شرکت‌ها با شرکت‌های نوپا و کوچک وجود دارد که آفکام دقیقا می‌خواهد درباره این موضوع تحقیق کند‌.  
به‌گفته آفکام، ارزش بازار خدمات ابری در انگلیس چیزی حدود ۱۵ میلیارد پوند است که سه شرکت گوگل، آمازون و مایکروسافت حدود ۸۰ درصد از درآمدهای این بازار را در اختیار دارند. این سازمان عملکرد سرویس‌های ابری این شرکت‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته را مورد بررسی قرار خواهد داد و سپس گزارش جامعی در این زمینه منتشر خواهد کرد. اگر این سازمان به تخلفی برخورد کند برخورد تنبیهی با این شرکت‌ها خواهد کرد. در حال حاضر هیچ‌چیز مشخص نیست و همه چیز بستگی به تحقیقات پیش‌رو دارد. 
آفکام همچنین قصد دارد درباره سایر بازارهای دیجیتال مثل دستیارهای هوشمند و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان نیز تحقیق کند. این بازارها نیز با چالش‌های مختلفی در زمینه رقابت سالم و رعایت حقوق کاربران مواجه هستند و باید مورد تحقیق و ‌تفحص قرار بگیرند.‌ 
اخیرا کمیسیون اروپا تحقیقاتی درباره سرویس ابری مایکروسافت داشته است که در نهایت اعلام کرد که این شرکت استانداردهای کسب‌وکار ابری را نقض کرده است و باعث محدود شدن انتخاب‌های کاربران شده است.
آمازون یکی از شرکت‌های بزرگ دنیاست که علاوه بر سرویس‌های ابری در زمینه فروش آنلاین نیز درآمدهای زیادی نصیب خود کرده است. این شرکت ۳۷.۸ درصد از کل فروش آنلاین آمریکا را در اختیار دارد که چیزی حدود ۶ برابر سهم والمارت است. دستیار هوشمند الکسای این شرکت نیز کمک شایانی به جذب مشتریان آمریکایی کرده است وتوانسته با پاسخ‌های صوتی خود آن‌ها را راهنمایی کند‌. 


 

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!