Loading...

اخبار

بررسی لپ‌تاپ Gigabyte Aero 15 OLED

نوشته شده در : 2022/09/08 - 00:00
لپ‌تاپ‌های گیمینگ، ویژگی‌های خاصی دارند که باعث می‌شوند از لپ‌تاپ‌های عادی، متمایز شوند. تمامی لپ‌تاپ‌هایی که مختص گیمینگ هستند، در چند ویژگی با هم اشتراک دارند : نمایشگر با وضوح عالی، سخت‌افزاری قوی و ظاهر کاربرپسند
ویژگی‌های یک لپ‌تاپ ایده‌آل از نظر شما چیست؟ فکر می‌کنم همگی شما با این دیدگاه موافق هستید که اگر لپ‌‌تاپی دارای نمایشگر با کیفیت بوده، ظاهر کاربرپسند داشته‌باشد و در عین حال، سبک‌وزن بوده و به راحتی قابل‌حمل باشد، دیگر هیچ دلیلی برای رد کردن آن وجود ندارد. باید اعلام کنیم که لپ‌تاپ Gigabyte Aero 15 OLED تمامی این ویژگی‌ها را داراست و علاوه بر تمام اینها، باتری با ظرفیت بالا و همچنین درگاه‌های متنوع هم دارد.
همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این لپ‌تاپ ظاهری زیبا و با ظرافت دارد و در عین حال، سبک‌وزن بوده و صفحه‌نمایش با وضوح 4k، چشمان هر کاربری را به خود خیره می‌کند. تمامی این مزایا باعث شده که  Gigabyte Aero 15 OLE ، لقب قوی‌ترین لپ‌تاپ به لحاظ سخت‌افزاری را  بگیرد و در حال حاضر، رقیبی در این زمینه برای آن وجود ندارد.
لپ‌تاپ گیمینگ
گیگابایت، شرکتی تایوانی است که در زمینه تولید کامپیوترهای شخصی و قطعات آن، فعالیت می‌کند. این شرکت در بازار ایران غالبا به دلیل محصولاتی مانند  کارت گرافیک و مادربورد، شهرت دارد. محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مشتریان از آنها، رضایت دارند. البته لازم به ذکر است که لپ‌تاپ‌های این شرکت، هنوز آنچنان که باید و شاید در ایران شناخته نشده‌اند. لپ‌تاپ‌های  تولید شده توسط این شرکت براساس نوع کاربری مورداستفاده به دو دسته تقسیم شده‌اند : Auros (آئورس) و Aero (آئرو). اما با این وجود، هر دو این دسته‌ها در یک ویژگی مشترک هستند و آن هم دارا بودن سخت‌افزار قوی‌ای است که بتواند بازی‌های سنگین و نرم‌افزارهای حرفه‌ای را اجرا نماید.
لپ‌تاپ گیمینگ
 
 

در ادامه این مقاله، به مشخصات لپ‌تاپ  Gigabyte Aero 15 OLED، می‌پردازیم.
وزن : 2.3 کیلوگرم
باتری : 99 وات ساعت
وای‌فای: 666
بلوتوث : 5.2
نمایشگر : 15.6 اینچ
وضوح نمایشگر : 4K/UHD
حافظه رم : 32 گیگابایت
کارت گرافیک : انویدیا جی‌فورس با هشت گیگابایت حافظه گرافیکی
لپ‌تاپ گیمینگ
مشخصاتی که در بالا آورده شده، مربوط به مدل XD این لپ‌تاپ است و مدل جدیدتر آن یعنی YD، به لحاظ سخت‌افزاری قوی‌تر بوده و از کارت گرافیک قدرتمندتری، بهره می‌برد. در حال حاضر در بازار ایران قیمتی برای این محصول تعریف نشده اما با درنظر گرفتن قیمت محصولات مشابه، می‌توان قیمتی در حدود 70 میلیون تومان را برای آن تخمین زد.
بین ظاهر این لپ‌تاپ با نسل قبلی‌اش یعنی Aero 15 OLED XC، تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود. این لپ‌تاپ هم مانند سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ، ظاهر زیبا و شکیلی دارد. شاسی آن از جنس آلومینیومی باکیفیت است و همین ماده، در قاب پشت نمایشگر هم به کار رفته‌است. لولاهای نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که با یک دست و به آسانی می‌توانید نمایشگر را باز کرده و از لپ‌تاپ استفاده نمایید. البته شرکت گیگابایت در مقایسه با لپ‌تاپ‌های نسل قبلی، تغییر جزئی در ظاهر لپ‌تاپش ایجاد کرده و ضخامت لبه‌های نمایشگر را افزایش داده است. به این ترتیب،  مقاومت نمایشگر در برابر ضربه،افزایش یافته‌است.
لپ‌تاپ گیمینگ
البته با نگاهی دقیق‌تر، متوجه برخی ایرادهای ظاهری آن می‌شویم. مثلا وبکم آن در جای مناسبی قرار نگرفته‌است چون روی بدنه اصلی لپ‌تاپ قرار گرفته و نمای مناسبی را از کاربر منتشر نمی‌کند. موضوع دیگری که می‌توان آن را هم به عنوان نقطه قوت و هم به عنوان نقطه ضعف قلمداد کرد، کلیدی‌ است که با آن می‌توانید وبکم را غیرفعال کنید. این کلید در عین کاربرد خوبی که دارد، از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و گاهی اوقات، کار نمی‌کند.
همان‌طور که در ابتدای مطلب گفتیم، Gigabyte Aero 15 OLE از تنوع پورت خوبی برخوردار است. در سمت چپ آن، پورت‌های HDMI 2.1،  مینی دیسپلی پورت ۱.۴، یک پورت USB-A 3.2، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون/میکروفن و پورت لن ۲.۵ گیگابیتی قرار گرفته‌اند و سمت راست آن هم  دو پورت USB-A 3.2، یک پورت USB-C با پشتیبانی از پاور دلیوری و تاندربولت ۴ و خروجی دیسپلی پورت و در نهایت پورت‌های کارت‌خوان اس‌دی و جک آداپتور تعبیه شده‌اند. البته چنین تنوع پورتی را در نسل قبلی لپ‌تاپ‌های گیگابایت هم شاهد بوده‌ایم. به لحاظ جای پورت‌ها، به نظر می‌رسد گیگابایت کمی بی‌سلیقگی به خرج داده‌است. چون لبه پشتی به خروجی فن‌ها اختصاص داده‌شده و تمامی پورت‌ها، در لبه جلویی قرار گرفته‌اند. طراحی به این شکل، باعث می‌شود به راحتی نتوانید از تمامی پورت‌ها به طور همزمان استفاده کنید. 
برای خواندن بیشتر درباره لپ‌تاپ‌ها، می‌توانید وارد این لینک شوید.

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!